Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Pia - 14 juni 2009 21:43

Oj vilka jobbiga 9 veckor jag haft men nu börjar livet återgå till det normala i lugn och ro.... skönt


Min lilla islandshäst som bröt hovbenet lyckades inte läka ihop sig....jättetråkigt !! Fy så ledsen jag blev när veterinären talade om att detta fixar sig inte....trots att jag hade det på känn blev jag SÅÅÅÅÅÅÅÅ ledsen. Jag ska aldrig mer köpa häst på kort....dom 2 jag gjort det med...har brutit något....lilla welshen bröt griffelbenet...himla enkelt brott...som inte heller läkte...bara att ta bort!


Men nu till ¨SOLEN¨ som kom in i mitt stall i tisdags....hästvärlden är liten och den sista människan jag skulle fråga om hon visste någon islandshäst  var hon jag fått min shetlandsponny av och köpte min dotters tävlingsponny från.... HON hade en som hon gärna blev av med omgående!

Så jag var o provred förra söndagen och i tisdags hämtade jag hem Zingo....åkte och hämtade islandshästen....och blev givetvis stoppad av polisen!! Ajabaja!! dåliga bakhjul.....mmmmmm jag vet ... ingen ide' att neka....o så säger han att han ska slå på bilen o trailern..... HJÄLP!! jag har ju inte kollat vikten...ok enaxlat men ändå.


Nu har dom gått några dagar och bekantat sig och Lazy som mitt bonusbarnbarn döpt honom till (Glaesir var för svårt att säga) har slutat känna sig vilsen och gnäggar inte längre efter sina gamla kamrater.....


Det här blir nog bra det!!! Så jag ringde ägaren o talade om att den här får du aldrig mer tillbaka.....han ska bo hos mig!!


Godnatt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards